SSK Sportvagnsmeeting Kinnekulle 1999
STD & GT/GTS 1966-1990, Race, 12 varv
Heat
STD & GT/GTS 1966-1990
Klass
GT/GTS 66-71 GT14/19 G 1150-1300
GT/GTS 66-71 GT15/20 G 1301-1600
STD 66-71 CT12/17 G 1151-1300
STD 66-71 CT13/18 G 1301-1600
STD 66-71 CT14/19 G 1601-2500
STD 66-71 CT15/20 G ö2500
Tävlingsdatum
Söndag 23 maj 1999
Snabbaste varv
1:12.838, Erik Berger
Tävlingsledare
Lars-Berne Andersson
Tävlingssekreterare
Inger Pettersson
Pl | Snr | Förare | Land | Klubb | Ort | Fordon | Pl i klass | Sn. varv | Tid | Varv | Diff | Anmälare |
1 | 68 | Henrik Hansson | SWE | MSCC | Gråbo | Mini-Marcos 1275 GT | 1, GT14/19 G | 01:14.97 | 14:04.417 | 12 | | |
2 | 25 | Erik Berger | SWE | Bengtsfors MC | Bengtsfors | Ford Escort TC | 1, CT13/18 G | 01:12.838 | 14:18.445 | 12 | 14.028 | Mustad Converting AB |
3 | 42 | Fredrik "Åkare" Anderson | SWE | Anderstorp RC | Båstad | Ford Capri 3000 GT | 1, CT15/20 G | 01:13.829 | 14:25.733 | 12 | 21.316 | Tre Komp Racing Team |
4 | 12 | Martin Rasmussen | SWE | RHK | Klippan | Ford Cortina Lotus Mk II | 2, CT13/18 G | 01:12.908 | 14:26.764 | 12 | 22.347 | |
5 | 5 | Per "Pelle" Brusebäck | SWE | Karlskoga MF | Örebro | Alfa Romeo 1300 GTJ | 1, CT12/17 G | 01:15.89 | 14:26.949 | 12 | 22.532 | |
6 | 22 | Anders Berger | SWE | Bengtsfors MC | Bengtsfors | Ford Escort TC | 3, CT13/18 G | 01:13.652 | 14:28.074 | 12 | 23.657 | Mustad Converting AB |
7 | 16 | Sven Erik Myhr | SWE | SMK Hedemora | Stora Skedvi | Ford Escort TC | 4, CT13/18 G | 01:13.256 | 14:34.835 | 12 | 30.418 | |
8 | 9 | Håkan Lindevret | SWE | RHK | Hässelby | Mini 1275 GT | 2, CT12/17 G | 01:15.781 | 14:50.078 | 12 | 45.661 | |
9 | 32 | Michael Rasmussen | SWE | RHK | Genarp | Ford Escort Mexico | 1, CT14/19 G | 01:16.762 | 14:50.636 | 12 | 46.219 | |
10 | 44 | Magnus Paulsson | SWE | RHK | Båstad | Ford Capri RS 3100 | 2, CT15/20 G | 01:14.603 | 15:10.096 | 12 | 1:05.679 | |
11 | 46 | Kristoffer Lindqvist | SWE | RHK | Upplands Väsby | Ford Capri RS 3100 | 3, CT15/20 G | 01:15.94 | 12:23.525 | | DNF | |
Not classified:
Tiderna är producerade av: Stockholms Sportvagnsklubb