Vilka personuppgifter sparar Eventsupport?

När du registrerar ett medlemskap hos oss sparar vi dina uppgifter du fyller i formuläret.

 

Vad används mina uppgifter till?

De uppgifter du lämnar till oss delar vi inte med tredje part. De används endast för att administrera ditt medlemskap.

 

Hur raderar jag mina uppgifter?

Du kan när som helst avsluta ditt medlemskap via din sida. Vi betalar inte tillbaka det medlemskap som du redan betalt för. Du kan också meddela oss att du vill säga upp ditt medlemskap så avslutar vi det när tiden som du betalt för löper ut.

 

Hur hanterar Eventsupport mina personuppgifter?

Vi på Eventsupport har en policy för hur vi hanterar personuppgifter. Den innehåller rutiner för hur vi driver vår infrastruktur, val av underleverantörer och hur de uppfyller kraven i GDPR. Vi skriver också personuppgiftsavtal med alla underleverantörer. Exempelvis vår leverantör av servertjänster. Vi har rutiner för hur vi agerar vid ett eventuellt dataintrång. Vi har också rutiner för hur backuper lagras och i vilken utsträckning dessa sparas. Vi begränsar också antalet medarbetare som kan hantera personuppgifter.

 

Cookie-filer

Om du har ett medlemskap och loggar in på denna webbplats kommer vi att skapa en tillfällig cookie-fil för att kontrollera om din webbläsare accepterar cookie-filer. Denna cookie-fil innehåller ingen personligt identifierbar information och försvinner när du stänger din webbläsare.

När du loggar in kommer vi dessutom att skapa flera cookie-filer för att spara information om din inloggning och dina val för utformning av skärmlayouten. Cookie-filer för inloggning gäller i två dagar och cookie-filer för layoutval gäller i ett år. Om du kryssar i ”Kom ihåg mig” kommer din cookie att finnas kvar i två veckor. Om du loggar ut från ditt konto kommer cookie-filerna för inloggning att tas bort.

 

Vill du veta mer om hur vi arbetar med GDPR är du alltid välkommen att kontakta oss!