Svenskt Sportvagnsmeeting Knutstorp 2022
STD & GT/GTS 1966-1990, Heat 1, 13 varv
Heat
STD & GT/GTS 1966-1990
Klass
GT/GTS 66-71 GT16/21 G 1601-2500
GT/GTS 72-76 GT26/31 H 1601-2500
GT/GTS 72-76 GT27/32 H ö2500
STD 66-71 CT13/18 G 1301-1600
STD 66-71 CT14/19 G 1601-2500
STD 72-76 CT24/29 H 1601-2500
STD 72-76 CT25/30 H ö2500
STD 77-90 CT34/39/44 I+J 1601-2500
STD 77-90 CT35/40/46 I+J ö2500
Pole Position
#29 Mads Leth Sørensen
Tävlingsdatum
Söndag 3 juli 2022
Snabbaste varv
1:05.437, Mads Leth Sørensen
Tävlingsledare
Max Dymling
Tävlingssekreterare
Patrik Jönsson
GT/GTS 72-76 GT27/32 H ö2500
GT/GTS 72-76 GT26/31 H 1601-2500
Pl | Snr | Förare | Land | Klubb | Ort | Fordon | Pl i klass | Sn. varv | Tid | Varv | Diff | Anmälare |
1 | 36 | Claes Andersson | SWE | SSJ Jönköping | Eksjö | Opel Kadett GT/E | 1, GT26/31 H | 01:06.897 | 17:00.397 | 13 | | Healey Racing Team |
GT/GTS 66-71 GT16/21 G 1601-2500
Pl | Snr | Förare | Land | Klubb | Ort | Fordon | Pl i klass | Sn. varv | Tid | Varv | Diff | Anmälare |
1 | 84 | Arvid Viktorsson | SWE | RHK | Eksjö | Opel GT | 1, GT16/21 G | 01:07.994 | 17:04.337 | 13 | | |
2 | 59 | Wåge Sörman | SWE | Borås MK | Sandared | Datsun 240Z | 2, GT16/21 G | 01:11.22 | 17:32.968 | 13 | 28.631 | |
STD 77-90 CT34/39/44 I+J 1601-2500
Pl | Snr | Förare | Land | Klubb | Ort | Fordon | Pl i klass | Sn. varv | Tid | Varv | Diff | Anmälare |
1 | 85 | Michael Sundin | SWE | MK Scandia | Viken | Mazda RX7 | 1, CT34/39/44 I+J | 01:07.907 | 17:07.332 | 13 | | |
2 | 23 | Anders Agfors | SWE | SVKG | Kungälv | Alfa Romeo GTV 6 | 2, CT34/39/44 I+J | 01:13.092 | 16:43.501 | 12 | 1v | |
STD 66-71 CT14/19 G 1601-2500
STD 72-76 CT24/29 H 1601-2500
Pl | Snr | Förare | Land | Klubb | Ort | Fordon | Pl i klass | Sn. varv | Tid | Varv | Diff | Anmälare |
1 | 33 | Tomas Hall | SWE | Falkenbergs MK | Falkenberg | Ford Escort RS 1600 | 1, CT24/29 H | 01:09.009 | 17:15.858 | 13 | | Erik Berger Racing Team |
2 | 47 | Gunnar Arestav | SWE | Stockholms BK | Bandhagen | Ford Escort RS 1600 | 2, CT24/29 H | 01:10.986 | 17:33.814 | 13 | 17.956 | Örby Gummi AB |
STD 72-76 CT25/30 H ö2500
Pl | Snr | Förare | Land | Klubb | Ort | Fordon | Pl i klass | Sn. varv | Tid | Varv | Diff | Anmälare |
1 | 58 | Jonas Nylén | SWE | RHK | Hässelby | Opel Commodore GS/E | 1, CT25/30 H | 01:08.901 | 17:29.774 | 13 | | |
STD 66-71 CT13/18 G 1301-1600
Pl | Snr | Förare | Land | Klubb | Ort | Fordon | Pl i klass | Sn. varv | Tid | Varv | Diff | Anmälare |
1 | 17 | Anders Nordqvist | SWE | Svedala MK | Svedala | BMW 1600-2 | 1, CT13/18 G | 01:13.189 | 16:46.566 | 12 | | |
STD 77-90 CT35/40/46 I+J ö2500
Pl | Snr | Förare | Land | Klubb | Ort | Fordon | Pl i klass | Sn. varv | Tid | Varv | Diff | Anmälare |
1 | 100 | Pär Hydén | SWE | Anderstorp RC | Anderstorp | Ford Capri | 1, CT35/40/46 I+J | 01:14.275 | 17:37.368 | 12 | | |
Not Qualified
Övrig information
Snr | Förare | Fordon | Klass | Kommentar |
28 | Kenneth Nilsson | Volvo 142 | STD 66-71 CT14/19 G 1601-2500 | 15 sek tidstillägg p g a tjuvstart. | 30 | Bo Warmenius | Ford Escort RS 1600 | STD 66-71 CT14/19 G 1601-2500 | Svartflagg | 58 | Jonas Nylén | Opel Commodore GS/E | STD 72-76 CT25/30 H ö2500 | 15 sek tidstillägg p g a tjuvstart. | 100 | Pär Hydén | Ford Capri | STD 77-90 CT35/40/46 I+J ö2500 | 30 sek. tidstillägg p g a ojuste körning. |
Tiderna är producerade av: Race Consulting