Katrineholms Motorklubb
Katrineholm

Om klubben

KATRINEHOLMS MOTORKLUBB 80 ÅR 1924 – 2004 Anrika Katrineholms Motorklubb har under sina verksamhetsår gått skiftande öden tillmötes. Klubben startades i april 1924. Verksamheten i fortsättningen kännetecknas av skiftande aktivitet. En mellantid blev det helt naturligt under andra världskriget. Efterkrigsåren gav ett uppsving, under mitten av 60-talet dalade verksamheten för att under några år ligga helt nere. År 1967 var det dags för en ny era, 22 medlemmar återupptog klubbverksamheten. Därmed startades en snabb utveckling med verksamheten helt inriktad på bilar, klubbverksamheten är omfattande med funktionärsutbildning och aktiv påverkan för intresserade förare av OT-sport. Idag finns sedan 40-talet endast hedersordförande, Torsten Stedt kvar. Namn som fört klubben framåt genom åren är: Erik Adén, Bernt Axtelius, Sven Söderman, Torsten Stedt, Kurt Brunngård, Dan Pettersson, Birger Karlsson, Sören Ohlsson, Runmar Eriksson, Claes-Håkan Hess, Esbjörn Käll m.fl. Intresse för bildande av en motorklubb i Katrineholm började den 6;e april 1924, då några motorsportfantaster samlades på restaurang Framtiden. Den 23;e samma månad bildades KMK med dir. Oskar Grönkwist som klubbens förste ordförande. I styrelsen ingick tandl. Gustav Bergfeldt som sekreterare och skattmästare blev disp. Edvard Johansson. Klubben fick från början 22 st, medlemmar.(samma antal som satte fart på KMK 1967) Enligt stadgarna erhölls medlemskap i KMK endast på rekommendation av två st redan medlemmar. Under 30-talet och krigsåren på 40-talet hölls mötena på "Statt" eller liknande näringsställen varför klubben döptes till "Punsch-klubben". Något låg väl i uttrycket då en viss snobbism kännetecknade verksamheten. Olika slag av tävlingar kördes, bl.a. ekonomitävlingar där varje bil hade med sig en kontrollant. Första tävlingen blev en backtävling i Davidstorpsbacken i närheten av Eriksberg. Tävlingen var öppen för bil och mc. Kuriöst nog fanns en speciell T-Fordsklass. Den tidens Ford med hel- och halvfart samt backpedal. Första hastighetstävlingen på is anordnades på Yngaren 1926. Då kördes även bl.a. "flygande kilometern" för solomaskiner. 1928 var det dags för landsvägstävlingen "Sörmland runt". I det av klubben uppsatta vandringspriset tog KMK;s lag med Felix Nilsson, Axel Johansson och F.R. Persson sin första inteckning. 1931 en ny laginteckning genom E. Andersson, Paul E-son Strand och P.W. Widengren (den senare känd racerförare i KMK;s färger). 1932 kördes första jordbanetävlingen på Skogsborg. Södermanlands Motorsällskap var medarrangörer, även denna klubb verksam i Katrineholm och som senare uppgick i KMK. Klubben medverkade även till att Taxi öppnade bensinjour i staden till en kostnad av ett extra uttag av 50 öre per fyllning. Mellan åren 1939 och 1941 hade KMK även modellflyg på programmet. Krigsåren medförde av naturliga skäl en minskad aktivitet. Under perioden 1931-1949 var vägmästare F.R. Person ordförande, senare även KMK;s första hedersordförande. Under efterkrigsåren genomfördes en viss demokratisering inom KMK. Nya krafter och idéer kom, Henning Andersson, Rune Alm m.fl. blev med i den nya styrelsen och en ny epok inleddes. I slutet av 40-talet började Erik Adén, Jack Olsson och Torsten Stedt aktivt medverka. Medlemsantalet började öka. 1947 uppgick Södermanlands Motorsällskap i KMK. 1948 arrangerades den första Scramble-tävlingen "Djulöfräsen". Scramble, dåtidens motocross. Beredskapstävlingar för bilar anordnades och underhandlingar upptogs beträffande Motorstadion vid Värmbols vägskäl. 1949 kördes isracing på Skogsborg, publiksuccé med storstjärnor som Eskil Carlsson och Stig Pramberg. Säsongen 1949-1950 var Ove Bodin KMK;s stora stjärna i is-racing. Av nio körda tävlingar segrade han i åtta. I början av 50-talet anlades motocrossbanan vid Trollberget. Klubbmedlemmarna lade ner ett jättearbete på denna bana med bl.a. Julle "Matt-Julle" Pettersson i spetsen. Aktiva åkare var bl.a. brödratrion från Vingåker, Egon, Thore och Rune Nilsson. Fadern, Edvin Nilsson var med och organiserade sektionen. Han matchade sina egna grabbar liksom klubbens övriga åkare med bl.a. Yngve Holgersson och John Kullberg. Thore Nilsson blev elitförare och övergick till Vargarna i Norrköping. Aktiviteten under 50-talet var hög på både mc och bilsidan. 1952 startades en ungdomssektion med Jack Olsson och Torsten Stedt som ledare. Sektionen fick ett 30-tal medlemmar. 1954 fick KMK sin första egna klubblokal, och som tävlingsledare kom Rune Netzel in i bilden. I tävlingskommittén fanns även Calle Oskarsson. KMK hade ett kvinnligt äss med namn Stina Grill som placerade sig högt i topp, bl.a. blev hon trea i Dampokalen som kördes i Sala. Som ordf. åren 1950-1955 sitter Felix Nilson. 1956 bildas damsektionen med Doris Eriksson (målar-Eriks fru) som ordförande. Sektionen fick ett 15-tal medlemmar. De aktiva bilåkarna deltog i ett flertal tävlingar runt om i landet. Erik "Målar-Erik" Eriksson och Ove Carlsson med co-driver. Henning Andersson körde bl.a. Midnattsolrallyt. Ove som körde sista Midnattsolsrallyt kunde placerat sig bra om de inte missbedömt en kurva strax före mål. Det gick helt enkelt för fort och ekipaget, en DKW, hamnade på taket. De kunde dock fullfölja loppet dock med en helt annan placering än väntat. Rune Alm deltog i rallyt till MonteCarlo. Andra aktiva förare var Sven Lind, Bo Hedbom, Lennart "Bryggarn" Andersson m.fl. KMK var under 50-talet medarrangörer i flera större tävlingar, t.ex. Midnattsolsrallyt, Mälarrallyt, Rikspokalen och Nordiska Damrallyt. Av egna tävlingar kan nämnas Trolldansen som föddes under denna tid. Som banläggare till många tävlingar dessa år var Eric Adén, som även var ordf. åren 1955-1957. 1958 kom Lennart Ponten som ordf. och 1960 var det åter skifte och Torsten Stedt tog över. Redan 1959 började en nedgång i verksamheten. Visserligen kördes Trolldansen 1963, men klubbarbetet var bara temporärt. 1964 förkovrade sig Rune Netzel som funktionär i klass C. KMK firar ej något 40-års jubileum, utan styrelsen måste besluta att lägga all verksamhet på is för att återupptas om intresset skulle återkomma. 1965 och 1966 är klubben i dvala. Endast styrelsemöten och några få månadsmöten hålles. 1967 i dec inleds en ny era i KMK. Styrelsen med Torsten Stedt som ordf. ansåg tiden mogen att återupptaga verksamheten. 22 medlemmar ställer upp och redan ett år senare finns det fler än 100 st. Kurt Brunngård, Dan Pettersson, Sven Söderman m.fl. kända namn dyker upp. 1968 kördes en isbanetävling på Näsnaren. KMK håller fest på St. Djulö och skaffar en klubblokal på Forssjögatan 4 (vilken även idag är klubbens adress). KMK anmäler Ulf Karlsson och Ingvar Andersson till Gulfrallyt i England och Lars-Åke Ekengren är med på Nurnburger-Ring i en kurs för racerförare och lär sig en hel del bl.a. hur man totalkvaddar en BMW! En stark man i KMK, vår sekr. P.O. Hagman lämnar Katrineholm vilket är en stor förlust för klubben. Fem motorklubbar går tillsammans om att köra skärmletningstävlingar. 1969 körs Näsnareloppet inför 1500 personer samt ordnar klubben sin första T-tävling. 1970 tar Bernt Axtelius över ordf.klubban och Trolldansen körs för första gången som T-tävling. Medlemstidningen "Motorsurr" kommer med sitt första nummer och medlemsantalet är 160 st. KMK;s första hedersordf. F.R. Persson avlider, 76 år. 1971 får KMK sin andre hedersordförande, Torsten Stedt utses. Långa förhandlingar pågår med Valla Gocartklubb angående sammanslagning med KMK. 1972 bildar KMK och fyra andra klubbar DU-serien. KMK bildar en gocartsektion och gocartbanan i Valla blir tävlingsklar. 1973 startas en fritidslokal för ungdomar i Lövängen. Stadgarna skrivs om, senast var 1958. Lars Andersson blir Svensk Mästare i gocart klass FK. 1974 inleds med bensinransonering i landet, KMK ställer in sin tävling "Trolldansen" vilket medför ett stort ekonomiskt bakslag för klubben och dess kassör Birger Karlsson. Medlemsantalet är nu efter 50 år uppe i 217 st. 1975 i augusti invigs lokalen på Forssjögatan som snyggats upp av damsekt. Klubben köper en "ny" kärra årsm-74 för 7000 kr. En försenad 50-årsfest hålls på stadshotellet där man även delade ut plaketter och hederspriser till hedervärda medlemmar. Mats Karlsson blir Svensk Mästare i FK. (gokart) KMK utnämner även 2 st hedersmedlemmar: Erik Adén och Rune Netzel. 1976 Sören och Anders Ohlsson provar att köra bil-O i Finland. Silvertrollet för klass std A-B erövras för evigt av Ruben Börjesson. 1977 gör man en liten ändring i stadgarna angående inval i klubben. KMK byter upp sig med en ny bilkärra och köper en flagga med KMK emblem. Silvertrollet för klass special erövras för evigt av Ingvar Karlsson. Bra placeringar blir det i gocart av Mats Karlsson i Italien och Yngve Sällqvist som åkte i Tyskland. Klubbens rallyess Kurt Karlsson avlider. 1978 tycker man att lokalen på Forssjögatan känns liten och man börjar leta efter en större. KMK representeras av 3 ekipage som åker svenska deltävlingen i NM i bil-O. Sören Ohlsson åker även den danska deltävlingen Hedersmedlemmen Erik Cervin avlider. 1979 blir Håkan Samuelsson ordförande. Klubben utser 2st nya hedersmedlemmar vilka är Sven Karlsson och Henning Andersson. Yngve Sällqvist som blir Svensk Mästare i Formel Ford. Dock avlider hedersmedlemmen Lennart Rådström samt KMK,s O-T mästarinna Birgitta Divis Karlsson. 1980 blir det obligatoriskt med burbåge i rallybilar vilket gör att besiktningsgänget har en förarträff med vidare information. Sören Ohlsson åker även i år den danska deltävlingen i NM i bil-O. Klubben bjuder tävlingskommittéerna på middag efter lyckad tävling. Tre av klubbens eldsjälar utses till hedersmedlemmar, Kurt Brunngård, Dan Pettersson samt Bernt Axtelius. 1981 Införs en regel, om hemmaförare vill åka KMK;s båda tävlingar, Trolldansen & Bondesvängen, måste man kunna hänvisa till 2st funktionärer som jobbar. Man ändrar även i stadgarna angående uteslutning ur klubben. Sören Ohlsson åker för tredje gången den danska deltävlingen i NM i bil-O 1982 Banåkare Mats Karlsson placerar sig bra i sin F3 bil. Det gör även Sören Ohlsson som vinner C-förarklassen i DU-serien. DU-serie klubbarna ordnar en SM-deltävling och KMK tar hand om tre stycken sträckor. 1983 börjar snön tryta och Trolldansen blir vårtävling. Mats Karlsson blir SM;2;a i F3. Silvertrollet för klass special erövras för evigt av Göran Andersson. Runmar Eriksson fixar en skogsväg med vägbommar åt medlemmarna för rallyträning. Hedersmedlemmen Erik Adén avlider. 1984 Firar klubben 60-års jubileum och blir uppvaktade av både SDF-et och andra föreningar. Vid KM tävlingen fanns ett flertal representanter från kommunstyrelsen som imponerades av klubbmedlemmarnas körskicklighet och klubbarbete. Funktionärsträff efter genomförd tävling införs. 1985 går Svenska BP in som sponsor till SBF och medlemmarna får rabatter på BP;s sortiment, även en tävling som ser till vilken förening som köper mest bensin införs. En av klubbens äldre eldsjälar, Åke Eriksson avlider. 1986 tar Rolf Gustavsson över ordförandeklubban, och Arne Eriksson åker Semperitrallyt i Österrike för 3;e gången, en tävling på 70 mil varav 30 mil SS fördelat på 8 sträckor. Klubben gläds även för Anders Holm som vinner C-förarklassen i DU-serien, samt Claes-Håkan Hess som får ungdomsledarstipendium från Sö/Vä distrikt. Dock tappar klubben två mycket aktiva medlemmar då Anders Ohlsson och Bengt Johansson avlider. 1987 är året där klubben inför "årets medlem", vilket detta år blir Sören Ohlsson. Arne Eriksson åker som "vanligt" rally både i Belgien och Österrike. Göran Åkerlund placerar sig så bra att han blir elitseedad. Erik Persson har stora gocart framgångar. Silvertrollet erövras för evigt av Jan Sellholm. 1988 blir Erik Persson 2:a i Nordiska Mästerskapet i gocart. Björn Pettersson blir Svensk Junior-Mästare i sin klass i rally. Dock avlider två eldsjälar för klubben Bernt Axtelius och Rune Netzel. Årets medlem blir Hans Eriksson. 1989 byter klubben ordförande till Hans Eriksson. Björn Pettersson kör för juniorlandslaget i rally. KMK får pris som bästa DM-arrangör. Detta år satsar även KMK på en datautrustning, som nu i backspegeln visar en tidsbesparing för kommittéerna på ca 70% före och efter varje tävling. Karl-Inge Källberg avtackas efter 20 år i styrelsen som materialförvaltare, samt utses till hedersmedlem. 65-års festen hålles lämpligt på restaurang Framtiden, där klubben en gång startades. Rune Alm, gammal trotjänare för klubben, avlider. KMK har 380 medlemmar. Årets medlem blir Runmar Eriksson. 1990 bildas Södermanlands idrottshistoriska sällskap, klubben representeras av Torsten Stedt. Claes-Håkan Hess, ordf. i gocartsektionen får ungdomsledarstipendium av Katrineholms kommun. Gocart sekt. får dock en ny utgift, fr.o.m. maj 1990 blir det en miljöavgift på banan av 1000 kr. Beslutet överklagades men avslogs. BP;s bensintävling ger klubben 2st biljetter till Belgiens Grand Prix, vilka lottas ut till Runmar Eriksson. Årets medlem blir Leif Fredriksson. 1991 blir ett händelserikt år, Göran Åkerlund tar en klasseger i Svenska-rallyt. Håkan Hult tävlar både i Tjeckoslovakien och Finland med stora framgångar. Vandringspriset Silvertrollet erövras för alltid av Eskilstuna MKs Mikael Oskarsson. Klubben anordnar två helt nya tävlingar, BilNilsson Trofén som är en RS tävling runt stadens industriområden. Samt Skanskaracet som är en RS för folkracebilar, båda mycket uppskattade, bl.a. för ekonomin som efter en inställd Trolldans med 28000 kr i förlust är "något" dålig. Klubben hade även öppet hus en gång i månaden. Årets medlem blir Crister Nystrand. 1992 "vräks" klubben från sin lokal på Bryggaregatan, Stockholmia som är hyresvärd höjer hyran med 300% vilket inte klubbens ekonomi klarar, så man beslutar att flytta kansliet tillbaka till Forssjögatan samt hyra in sig i olika lokaler för möten. Klubben söker och får även kommunal borgen på 150 000 kr för köp och renovering av barrackmoduler till gocartbanan i Valla, som med hjälp av lönebidrags anställda föreningskonsulten görs iordning. Erik Persson blir SM 2:a i grupp N i banracing. Tom Trana-Stiftelsen utser Crister Nystrand till stipendiat. Klubben utser en ny hedersmedlem: Claes-Håkan Hess. Årets medlem blir Robert Björling 1993 Klubbhuset i Valla blir "färdigt" och kan användas bl.a. till månadsmöten. Yngve Sällqvist provar F3 i England Erik Persson blir SM-2:a & Nordisk Mästare i grupp N i banracing. Årets medlem blir Mikael Hellberg. 1994 inleds med att klubben utnämner 4 nya hedersmedlemmar; Tom Thorell, Rigmor von Mecklenburg, Runmar Eriksson och Sören Ohlsson. Håkan Samuelsson tar över ordförandeklubban. Jubileumstrollet som kördes i september blev uppskattad både av DM- & VWcup–förare. Erik Persson placerar sig så pass i SSK-serien att han ställer sig överst på prispallen. Erik och Christian Dahl provade även på att köra banracing i Norge. Klubben höll sin 70-årsfest i SF-lokalen. Klubben finns även representerad vid en utställning på Biblioteket som Södermanlands Idrottshistoriska sällskap ordnade. Dock fick inte utställningen den publicitet som den var värd. Katrineholms MK mister en mycket duktig hedersmedlem, Kurt Brunngård. Medlemsantalet är nu 354 st. Årets medlem blir Ove Björling. 1995 visar han igen var skåpet skall stå, Erik Person, som blir totalsegrare i Banracing Klass 1. Yngve Sällqvist placerar sig som 6;a i Formel Ford, och i seniorklassen som 5;a. Yngve har även kört i England. KMK bildar en RS-cup tillsammans med Flen, Nyköping och Vingåker, där KMK tar 2 totalsegrar, Göran Åkerlund i 4WD-klassen, och Johan Rudström i B-klassen Årets medlem blir Torwald Lindskog 1996 är året då medlemmarna i KMK skruvar, mekar och sadlar om så det blir ingen Bondesväng. Klubben anordnar en mycket uppskattad RS tävling. RS-cupen som för övrigt nästan domineras av KMK, segrare i RS-cup –96. A Ekonomi Johan Rudström, A&B grp N Anders Jansson, B Ekonomi Ulf Andersson, C nat grp A Johan Lindskog. Fredrik Eriksson tar NM-brons i klass nat C. Årets medlem blir Erik Persson. 1997 sa Nicklas Karlsson "Nu har jag provkört färdigt" och blev Nordisk Mästare i F3. Anders Egeland får stipendiet "Ronnie Petterson Memorial" RS-cup –97. A Ekonomi Crister Nystrand, A,B,C grp A Anders Jansson, B Ekonomi Tommy Skoog, C nat grp A Robert Blom. Årets medlem blir Johan Widing. 1998 Oskar Thim tar totalseger i Swedish Cart Cup, (SM), och blir 4;a i EM, Niklas Karlsson kör till sig SM-silver i Formel Ford RS-cupen domineras åter av KMK, segrare i RS-cup –98. A klass 1 Crister Nystrand, B klass 1 Rickard Karlsson, B klass 2 Robert Blom, C klass 1 Ronny Eriksson. Medlemsantalet är nu 300 st. 1999 som är 75-års jubileum börjar med att klubben bildar en miniracing sektion. Den 2/5 hade vi en deltävling i RS-cupen. Förarprestationer: 6 st KMK:are har deltagit i SM, Patrik Johansson kom på 24 plats. Håkan ”Sama” kom på 30 plats. I stora GrN kom Anders Eriksson på 13 plats. Ett antal åkare har kört DM. Anders Eriksson blev 10:a totalt, KMK blev 4:a i lagtävlan. I RS cupen vann Ronny Eriksson, Robert Blom och Torbjörn Westerdahl sina klasser. I Östgöta RS serien segrade Torbjörn W i C klassen. Klubbmästare Rally för året blev Jonas Österberg. Klubbmästare Folkrace för året blev Jens Björling. Klubbmästare RS Folkrace för året blev Anders Karlsson. Niklas Karlsson debuterar i STCC med en Alfa Romeo. Erik Persson vann Bilsport Trophy med Mercan. I Katrineholmsveckan hade vi en rallyuppvisning vid SKF samt lådbilsrally i Hantverkarbacken. Vi hade en 75:årsfest i Pelarsalen Folkets Hus den 9/4. Håkan Andersson var ordförande under året. 2000 var Jens Björling ordförande. Håkan Samuelsson vann med sin Suzuki sin klass i SM deltävlingen Bergslagsrallyt. Vi hade en stor MRM tävling, Arver Pokalen, i samarbete med SMK Vingåker. Det var mycket planering före och efter samt mycket radioreklam. Totalsegrare för första gången i Sverige blev en tjej vid namn Pernilla Walfridsson numer gift med Petter Solberg. Det var 191 st startande och 10 st SS. I RS-Cupen fick vi 5st klassegrar av 7 möjliga. KM mästare i rally Mattias Fällman KM mästare i folkrace Mikael Eriksson KM mästare i RS folkrace Anders Karlsson Erik Persson blev 2:a i Etab Data cup. Niklas Karlsson deltog i STCC. Anders Egeland 3:a i Renault 5 junior. Susanne Larsson fick flera fina utmärkelser i go-kart. Hon blev bl.a. utsedd till årets bilsportskvinna. (Grattis) Årets medlem blev därav Susanne Larsson. I november hade vi hand om MRM:s prisutdelning. Vi var som vanligt med i Katrineholms veckan. 2001 var Jens Björling ordförande. Rikard Karlsson blev 3:a i JSM Rally. KMK medverkade i Kolsvas SM tävling genom att sköta en sträcka. Vi hade en RS-Cuptävling med start och mål i Vallmotorp. Vi var som vanligt med i Katrineholmsveckan. Årets medlem blev i år Crister Nystrand. Vi har blivit moderna med en egen hemsida www.kmk.nu Tack Crister Nystrand för detta jobb. Gokartbanan fick en ordentlig uppfräschning samt så har de kört två tävlingar, MKR och DM. Susanne Larsson kvalade in till EM. Erik Linder har etablerat sig bland de tio bästa i Sverige. Br. Erixon har gjort bra resultat. KM mästare blev Lars-Göran Pettersson. Stefan Blom lyckades med att få ihop tre st uppklassningspoäng på tre tävlingar samma helg. Helt otroligt! Vi fick ta över orienteringsklubbens lokal bredvid vår, så nu har vi båda. Vi hade Claes Billstam på besök och han berättade om sitt motorliv. Det var väldigt intressant. Torsten Stedt tackade för sin 80:års uppvaktning. ”Sama”, ”Munken” Jansson, Andreas Abrahamsson och Fredrik Eriksson vinner sina resp. klasser i RS-Cupen 2002 var Jens Björling ordförande. Niklas Karlsson blev 3:a i STCC. Thomas Carlsson åkte med Roger Andersson i Brittiska Mästerskapet/Polo Rally Challenge. Munken blev KM mästare. Vi hade finaltävling i RS-Cupen med start och mål i Valla. Vi hade uppvisning som vanligt på Sandbäcken i Katrineholmsveckan. Dock blev det inget lådbilsrally, för dåligt med anmälda. Vi körde även en klubbtävling på Sandbäcken på hösten Årets medlem blev Kennet Pettersson. Rickard Karlsson, ”Munken” och Andreas Abrahamsson vinner sina resp. klasser i RS-Cupen. Gokarten har kört 2 st tävlingar. Susanne Larsson kvalade åter in till EM. Nils Erixon kom på pallplats i MKR finalen. 2003 satt Mikael Hellberg som nyvald ordförande. Vi hade Israce på Forssjösjön med 26st startande i olika bilar. Robert Björling har haft HLR-kurs som numer är obligatorisk för att få licens. Vi hade en deltävling i Svenska Volvo-serien, en tävling med bara Volvobilar, start och mål på Skobes Bil. En tävling i SprintCupen hann vi med också, den hade vi på Trollåsen i Vingåker, tillsammans med SMK Vingåker. Vi har även hjälpt SMK Vingåker med en deltävling i Svealands-Cupen i rallycross. Två förare har kört utbildningsrally, Niklas Solenö och Calle Trainor. KMK:s förarprestationer under året: Fredrik Eriksson, JSM mästare i rally. (Grattis) Erik Persson, Norsk mästare i banracing. Crister Nystrand, MRM mästare i VOC. Klassegrare i SprintCupen: Andreas Abrahamsson, Fredrik Eriksson och Anders Jansson. Niklas Karlsson deltog i STCC. Fredrik Egeland blev trea i Fyndbörsen-cup, i brorsans Renault Clio. Klubbmästare i rally: Anders Jansson. Klubbmästare i folkrace: Mikael Eriksson. Årets medlem: Fredrik Eriksson för sitt fina JSM guld i rally. Vi har börjat planera för 80:årsfesten 2004. Motorsurr finns numer att läsa på webbsidan. Go-karten har investerat i 8 st fräscha gokartar. Det är nog ingen överdrift att påstå att denna pigga 80-åring, kommer att få ett mycket trevligt jubileumsår med sina duktiga tävlande och funktionärer. ------------------------------------------------------------ KATRINEHOLMS MOTORKLUBBS ORDFÖRANDEN: Oskar Grönkwist 1924-1931 F.R. Persson 1931-1949 Felix Nilsson 1950-1955 Erik Aden 1956-1957 Bo Hedbom del av 1957 Bengt Brantö del av 1958 Lennart Ponten 1958-1959 Torsten Stedt 1960-1969 Bernt Axtelius 1970-1974 Esbjörn Käll 1975 Roger Larsson 1976 Erik Lindgren 1977-1978 Håkan Samuelsson 1979-1985 Rolf Gustavsson 1986-1988 Hans Eriksson 1989-1993 Håkan Samuelsson 1994-1995 Claes Wahlqvist 1996-1998 Håkan Andersson 1999 Jens Björling 2000-2002 Mikael Hellberg 2003- ------------------------------------------------ Detta sammandrag är skrivet och uppdaterat 2004-04-22 av: Erik Aden, Torsten Stedt & Hans Eriksson Mikael Hellberg och Crister Nystrand. Katrineholms MK

Förare som tävlat för klubben:

FotoNamn Klubb Ort Land
DOD RacingKatrineholms MotorklubbKatrineholmSWE
H&H RacingKatrineholms MotorklubbVingåkerSWE
Lipstick RacingKatrineholms MotorklubbVallentunaSWE
NIKA Racing 1Katrineholms MotorklubbKatrineholmSWE
RC RacingKatrineholms MotorklubbKatrineholmSWE
Team SEVKatrineholms MotorklubbEskilstunaSWE
VVV Book RacingKatrineholms MotorklubbSWE
Anders EgelandKatrineholms MotorklubbVingåkerSWE
Anders FlodegårdKatrineholms MotorklubbNyköpingSWE
Anders FlodqvistKatrineholms MotorklubbFlenSWE
Bo HedlundKatrineholms MotorklubbSWE
Christer BookKatrineholms MotorklubbKatrineholmSWE
Christian DahlKatrineholms MotorklubbGöteborgSWE
Crister NystrandKatrineholms MotorklubbKatrineholmSWE
David NehlstedtKatrineholms MotorklubbÖrebroSWE
Eric PerssonKatrineholms MotorklubbKatrineholmSWE
Erik ErikssonKatrineholms MotorklubbSWE
Franck ÅrhageKatrineholms MotorklubbKatrineholmSWE
Frank SparrKatrineholms MotorklubbSWE
Fredrik EgelandKatrineholms MotorklubbKatrineholmSWE
Hans TolbäckenKatrineholms MotorklubbKatrineholmSWE
Håkan SamuelssonKatrineholms MotorklubbSWE
Joakim ElanderKatrineholms MotorklubbVallaSWE
Johan KarlssonKatrineholms MotorklubbKatrineholmSWE
John ThimKatrineholms MotorklubbEskilstunaSWE
Kenneth ThimKatrineholms MotorklubbHälleforsnäsSWE
Kurt PetterssonKatrineholms MotorklubbKatrineholmSWE
Mats JohanssonKatrineholms MotorklubbKatrineholmSWE
Mats KarlssonKatrineholms MotorklubbKatrineholmSWE
Michael ErikssonKatrineholms MotorklubbBjörkvikSWE
Mille JohanssonKatrineholms MotorklubbKatrineholmSWE
Nicklas KarlssonKatrineholms MotorklubbVallaSWE
Olle ErixonKatrineholms MotorklubbÖrebroSWE
Oscar ThimKatrineholms MotorklubbHallsbergSWE
Palle StrandKatrineholms MotorklubbKatrineholmSWE
Per WallinKatrineholms MotorklubbSWE
Per-Erik SköldinKatrineholms MotorklubbKatrineholmSWE
Rasmus JuterydKatrineholms MotorklubbStigtomtaSWE
Richard ErikssonKatrineholms MotorklubbKatrineholmSWE
Robert JohanssonKatrineholms MotorklubbEskilstunaSWE
Susanne "Sussan" LarssonKatrineholms MotorklubbKöpingSWE
Sven Owe CarlssonKatrineholms MotorklubbSWE
Terje BrattgjerdKatrineholms MotorklubbValskogSWE
Yngve SällqvistKatrineholms MotorklubbKatrineholmSWE
Design by Bloms IT