Sportvagnsmeeting Falkenberg 1997
STD & GT/GTS 1966-1990, Kval
Heat
STD & GT/GTS 1966-1990
Klass
GT/GTS 66-71 GT15/20 G 1301-1600
GT/GTS 66-71 GT17/22 G ö2500
GT/GTS 72-76 GT24/29 H 1150-1300
GT/GTS 72-76 GT26/31 H 1601-2500
GT/GTS 72-76 GT27/32 H ö2500
Racersportvagnar F
STD 66-71 CT12/17 G 1151-1300
STD 66-71 CT13/18 G 1301-1600
STD 66-71 CT14/19 G 1601-2500
STD 66-71 CT15/20 G ö2500
Pole Position
#23 Jan-Olov "Olle" Bergqvist
Tävlingsdatum
Lördag 31 maj 1997
Snabbaste varv
47.62, Jan-Olov "Olle" Bergqvist
Tävlingsledare
Hans Eirefeldt
Tävlingssekreterare
Bettina Hall
Pl | Snr | Förare | Land | Klubb | Ort | Fordon | Pl i klass | Sn. varv | Anmälare |
1 | 23 | Jan-Olov "Olle" Bergqvist | SWE | RHK | Vallda | Lotus 23B | 1, RSF | 47.62 | |
2 | 92 | Axel Ekman | SWE | RHK | Göteborg | Porsche 911 Carrera RSR | 1, GT27/32 H | 48.72 | |
3 | 22 | Erik Berger | SWE | Bengtsfors MC | Bengtsfors | Ford Escort TC | 1, CT13/18 G | 49.27 | Mustad Converting AB |
4 | 44 | Magnus Paulsson | SWE | RHK | Båstad | Ford Capri RS 3100 | 1, CT15/20 G | 49.32 | |
5 | 42 | Fredrik "Åkare" Anderson | SWE | Anderstorp RC | Båstad | Ford Capri 3000 GT | 1, GT17/22 G | 49.76 | |
6 | 2 | Bo Göran "BG" Fritzon | SWE | RHK | Ängelsbäck | Ford Escort 1300 GT | 1, CT12/17 G | 50.81 | BG Fritzon Racing |
7 | 12 | Martin Rasmussen | SWE | RHK | Klippan | Ford Cortina Lotus Mk II | 2, CT13/18 G | 51.46 | |
8 | 20 | Peter Holmberg | SWE | RHK | Helsingborg | Ford Escort TC | 3, CT13/18 G | 51.91 | |
9 | 40 | Lennart Elofsson | SWE | Östgöta SK | Linköping | Alfa Romeo 2000 GTV | 1, CT14/19 G | 52.29 | |
10 | 30 | Mikael Kosunen | SWE | RHK | Mora | Ford Escort RS 1600 | 2, CT14/19 G | 52.35 | |
11 | 95 | Gerhard Carlson | SWE | SVKG | Frillesås | Marcos 1600 GT | 1, GT15/20 G | 52.89 | |
12 | 68 | Marius Heggstad | NOR | NSK | Oslo | MGB | 1, GT26/31 H | 53.05 | |
13 | 32 | Michael Rasmussen | SWE | RHK | Genarp | Ford Escort Mexico | 3, CT14/19 G | 53.22 | |
14 | 72 | Stefan Svensson | SWE | Växjö SVK | Växjö | Fiat Abarth Scorpione | 1, GT24/29 H | 56.51 | |